Lis gnovis dal Cirf

Cors par insegnants. La educazion plurilengâl inte scuele de infanzie

Dai 5 ai 28 di Mai 2025, des 17 aes 19, su plateforme Teams

CORS PAR INSEGNANTS. LA EDUCAZION PLURILENGÂL INTE SCUELE DE INFANZIE 

par cure di Fabiana Fusco, Serena Martini e Gabriele Zanello 

DAI 5 AI 28 DI MAI 2025, ORIS 17-19, PLATEFORME TEAMS 

LUNIS AI 5 DI MAI 
Carateristichis neurocognitivis dal bilinguisim intai fruts di etât prescolâr
ANDREA MARINI, Universitât di Udin 

MARTARS AI 13 DI MAI 
Organizâ i intervents pal aprendiment linguistic inte scuele de infanzie 
FEDERICA RICCI GAROTTI, Universitât di Trent 

LUNIS AI 19 DI MAI 
Lis lenghis in azion cul gnûf Cuadri comun european di riferiment pes lenghis (CEFR) 
ENRICA PICCARDO, University of Toronto 

MIERCUS AI 21 DI MAI 
“Leterature a colôrs” di cualitât pe scuele de infanzie 
SILVIA BLEZZA PICHERLE, Universitât di Verone 

MIERCUS AI 28 DI MAI 
Il furlan inte scuele de infanzie: analisi de situazion e prospetivis di lavôr 
ADA BIER, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea

La scuele de infanzie e à une impuartance fondamentâl inte suaze de educazion linguistiche. Di fat, e je il prin ambient educatîf li che i fruts a scomencin a cjapâ su lis competencis linguistichis di fonde, come la capacitât di scoltâ, capî e fevelâ. L’ûs dal lengaç ur permet ai fruts di tacâ a organizâ lis propriis ideis, esprimi emozions e relazionâsi cun chei altris, no dome esercitant la creativitât e il pinsîr critic, ma ancje prudelant la espression individuâl. In chest mût a imparin ancje a interagjî cui compagns de stesse etât e cui adults, disvilupant competencis sociâls che si fondin la plui part su lis capacitâts di comunicâ cun eficacie. 

Se par un viers al è une vore impuartant che inte scuele de infanzie i fruts di divignince linguistiche divierse a puedin cjapâ su o infuartî la cognossince de lenghe taliane – che e je determinant pal lôr sucès scolastic –, par un altri viers al è fondamentâl che chest aprendiment nol mortifichi lis lenghis nativis (locâls o di migrazion) dai fruts. Di fat, une educazion linguistiche di cualitât inte scuele de infanzie e à di garantî che ducj i fruts, in mût indipendent de lôr origjin familiâr o culturâl, a vedin oportunitâts compagnis par imparâ, valorizant e disvilupant ancje lis propriis cognossincis linguistichis. 

Il cors al intint meti a fûc i procès di acuisizion e aprendiment linguistic relatîfs ae scuele de infanzie, cuntune atenzion particolâr pal contest plurilengâl dal Friûl. Cun dut che te istruzion prescolâr la lenghe furlane e ven sielzude par frutis e fruts di une percentuâl une vore alte di fameis, si pues fâ ancjemò tant parcè che e vegni cjapade sù o rinfuarcide in mût naturâl e atratîf, divertent e spontani, metint jù lis fondis par un aprendiment continui e par une socializazion primarie che e cjatedi ancje intal furlan un dai ponts di fuarce. 

Il cors al è finanziât de Regjon autonome Friûl-Vignesie Julie
In colaborazion cun ARLeF e Docuscuele
Cul patrocini dal Ufici Scolastic Regjonâl pal Friûl-Vignesie Julie

Si pues notâsi al cors — DENTRI DAI 4 DI MAI DAL 2025 — midiant dal sisteme informatic Esse3 

La partecipazion al cors e je gratuite, si à dome di paiâ la marcje di bol di 16 euros cun PagoPA ae fin de procedure di imatricolazion online. 

A chei che a partecipin almancul ai doi tierçs des oris di lezion ur vignarà dât un atestât. 

Informazions te pagjine www.uniud.it/it/inseg_friulano6 

Lis modalitâts di partecipazion e di jentrade te plateforme Teams ur saran comunicadis ai iscrits par mail. 

DIPARTIMENT DI LENGHIS E LETERATURIS, COMUNICAZION, FORMAZION E SOCIETÂT 

CEDA — CENTRI DIPARTIMENTÂL SUL APRENDIMENT, LA EDUCAZION E LA FORMAZION 

Cors di lauree in Siencis de formazion primarie - Percors pal insegnament in lenghe e culture furlane

Indaûr
Locandine