Dutis lis gnovis

Presentazion dal Dossier regjonâl Mercator - The Friulian Language In Education In Italy

Joibe ai 11 di Avrîl 2024 15.00 – 16.30 - Auditorium ‘Carlo Sgorlon’ Aree de Formazion, vie Margreth 3a, Udin

SALÛTS E JENTRADE

FABIANA FUSCO - Diretorie dal Dipartiment di Lenghis e leteraturis, comunicazion, formazion e societât

INTERVENTS

Lis lenghis ‘minôrs’/regjonâls a scuele: il centri european di ricercje “mercator” e lis nestris ativitâts
CHARLIE ROBINSON-JONES
Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning/Fryske Akademy

La gnove edizion dal Dossier regjonâl Mercator
ADA BIER - Universitât dal Paîs Basc (UPV/EHU)
GABRIELE ZANELLO - Universitât di Udin
ANTONELLA OTTOGALLI - Docuscuele / Societât Filologjiche Furlane

SESSION DI DOMANDIS E RISPUESTIS

CONCLUSIONS

La atenzion pal furlan intes scuelis dal Friûl e à daûr une storie lungje, ma i sfuarçs par miorâ l’insegnament a restin une sfide; e je dibisugne di un implant plui sistematic e di plui professionalitât sul cont de cualitât dal insegnament.

La normative di cumò e previôt che il furlan al vegni ufiert tant che materie facoltative par no mancul di 30 oris ad an intes scuelis de infanzie, primariis e secondariis di prin grât dal teritori li che si fevele furlan.

Dal 2016 te Universitât dal Friûl al è stât metût sù un curriculum di pueste pal insegnament de lenghe e de culture furlanis. La formazion in servizi dai insegnants le puartin indenant la Universitât dal Friûl e il centri Docuscuele de Societât Filologjiche Furlane.

La situazion dal furlan tes scuelis intal dì di vuê e met in pinsîr, in particolâr tes ex provinciis di Pordenon e di Gurize, li che une vore di istitûts a àn dificoltât a ufrîur il furlan ai students, e cualchidun no lu ufrìs par nuie.

A coventin volontât politiche e impegns plui concrets parcè che lis scuelis dal teritori li che si fevele furlan a doprin la lôr autonomie par dâi al furlan un puest di plui rimarc inte lôr ufierte formative.

Il dossier si pues consultâlu te pagjine www.mercator-research.eu/regional- dossiers/friulian-italy/

Universitât dal Friûl

DIPARTIMENTO DI LINGUE E LETTERATURE, COMUNICAZIONE, FORMAZIONE E SOCIETÀ

CEDA — CENTRO DIPARTIMENTALE SULL’APPRENDIMENTO, L’EDUCAZIONE E LA FORMAZIONE