Seminari di studis su New speaker e Semispeaker

Ai 2 di Otubar a Udin si fevele de trasmission des lenghis di minorance aes gnovis gjenerazions

Prospetivis pe trasmission des lenghis di minorance aes gnovis gjenerazions

Miercus ai 2 di Otubar des 10 aes 19
Aule 11 - Pôl de Formazion, vie Margreth 3A Udin

Al è clâr par ducj che la situazion di tantis lenghis minoritariis europeanis e je daûr a cambiâ in mût rapit e profont: intant che al cale il numar di personis che a imparin chestis lenghis in gracie de esposizion domestiche e comunitarie, al cres il numar di fruts che lis imparin a scuele midiant di programs educatîfs specifics o chel dai adults che a sielzin di frecuentâ cors organizâts di ents e associazions culturâls.

Une situazion simile e je chê des personis cun background migratori che in famee a van indevant a fevelâ la lôr lenghe native e tal ambit scolastic a son ancjemò consideradis “locutôrs L2”.

Dopo di une introduzion gjenerâl rispiet a chescj gnûfs profîi di locutôrs che la globalizazion e prodûs, i relatôrs a frontaran la cuistion midiant di studis che a analizin diviersis comunitâts di lenghe minoritarie, mostrant cemût che l’orizont comunicatîf di vuê al è animât di gnovis formis di lengaç e metodis di comunicazion.

Cun chest seminari si vûl ufrî ai studiôs, ai insegnants in servizi e ai students che a son daûr a formâsi une prime metodiche par un fenomen che, par vie das sôs implicazions, al è une vore complès sedi dal pont di viste sociolinguistic sedi di chel de linguistiche educative.

Par cure di Fabiana Fusco, Simone Pisano, Ruth Videsott, Gabriele Zanello

La partecipazion al seminari di studi e je sore nuie.
A chei che a partecipin almancul par doi tierçs de durade totâl, al sarà dât fûr un certificât regolâr.

AES 10.00 SALÛTS E INTRODUZION
FABIANA FUSCO - Diretore dal Dipartiment des Lenghis e leteraturis, comunicazion, istruzion e societât
GABRIELE ZANELLO - Diretôr dal Centri Interdipartimentâl pal disvilup de lenghe e de culture dal Friûl

AES 10.30 DISCORS DI VIERTIDURE