Congrès sociâl n. 101 de Filologjiche a Concuardie

Il congrès si tignarà domenie ai 6 di Otubar dal 2024 - pe tierce volte in teritori venit

Domenie ai 6 di Otubar dal 2024 la Societât Filologjiche Furlane e torne a Cuncuardia pal Congrès sociâl numar 101 inte sô storie.

Pe tierce volte la cunvigne si davuelç intun comun che al parten dal pont di viste aministratîf al Venit, dopo di San Michêl dal Tiliment (1985) e Plêf di Cjadovri (2009).

L'antîc municipi roman di Julia Concordia, sede vescovîl fin dai timps antîcs, sûr di Aquilee e furlane dal pont di viste storic, e à simpri davuelt une funzion inpuartante intes tieris di là da l’aga, cussì che chel teritori di contat jenfri il Friûl e il Venit si clame "cuncuardiês", e "cuncuardiese" e je la varietât furlane che si fevele lenti.

PROGRAM DE ZORNADE:

A lis 9.00 - Catedrâl di S. Stiefin Protomartar
Sante Messe celebrade di bons. Natale Padovese

A lis 10.30 Sale consiliâr dal Palaç Municipâl - vie Rome, 55

Salût dai Sorestants

Intervents:
Maria Stella Busana, Universitât di Padue
Il contributo alla lettura del territorio delle lagune del Veneto orientale dato dalle più recenti scoperte archeologiche
Gian Maria Varanini, Universitât di Verone
Gli studiosi del territorio portogruarese e la Deputazione veneta di Storia Patria

Presentazion dal Numar Unic Cuncuardia par cure di Franco Rossi e Luigi Zanin

A lis 13.30 Gustâ in compagnie
(dome daûr prenotazion, tel. 0432 501598 int. 1, info@filologicafriulana.it)

A lis 16.00 Visite dal centri storic e ae racuelte archeologjiche intes salis museâls dal Municipi

Cun di plui tal mês di Otubar li dal Coleç Marconi di Puart e sarà une schirie di incuintris e presentazions daûr dal program che si pues discjamâ in cheste pagjine.